Sayfalar

HTML Özel Karakterler [Ders 6]

HTML dilinde etiket açmak için kullanılan küçüktür (<) işareti gibi anlamları olan bazı karakterler vardır. Eğer bunları metin içerisinde kullanmak isterseniz, doğrudan bu şekilde yazmanız doğru sonuçlar doğurmayacaktır. İşte bu durumlarda özel karakterleri kullanmanız gerekir.

Özel karakterler

Özel karakterler; ampersand (&) ile başlar, ASCII kodu eklenir ve kapanış için noktalı virgül (;) kullanılır.

Mesela yukarıda örnek verdiğimiz küçüktür işaretini kullanmak için ekleyeceğimiz özel karakter ya &lt; ya da &#60; yazmanız gerekiyor.

İsim şeklinde olan kalıp kullanmanın avantajı düşüneceğiniz gibi kolay hatırlanmasıdır.

Özel karakterlerin büyük/küçük harfe duyarlı olduğunu kesinlikle unutmayınız.

Çok kullanılan özel karakterler

HTML dilinde kaç tane boşluk bırakırsanız bırakın, bu boşluklar sanki bir taneymiş gibi yorumlanacağını söylemiştim. Eğer birden fazla boşluk kullanmak istiyorsanız yine de bunun için bir çozüm var: &nbsp; Bu özel karakterle istediğiniz kadar boşluk bırakabilirsiniz.

Çok kullanılan bazı özel karakterleri aşağıdaki tablo içerisinde görebilirsiniz. Zaten isim şeklinde olan karakterleri kolaylıkla hatırlarsınız.

Çıktısı Açıklama Özel karakteriNumaralı hali
Boşluk &nbsp; &#160;
< Küçüktür &lt; &#60;
> Büyüktür &gt;&#62;
& Ve &amp; &#38;
" Alıntı &quot; &#34;
' Apostorof &apos; &#39;
Para birimleri
Türk lirası
&#8378;
¢ Cent &cent; &#162;
£ Pound &pound; &#163;
¥ Yen &yen; &#165;
Euro &euro; &#8364;
§ Section &sect; &#167;
© Copyright &copy; &#169;
® Kayıtlı marka &reg; &#174;
× Çarpma &times; &#215;
÷ Bölme &divide; &#247;

Son sözler

Elimden geldiğince bu konuyu da anlatmaya çalıştım. Tabloyu yaparken şuradan yardım aldım. Türk lirasını ben ekledim ama çoğunluğu oradan alınma bilgilerdir. Umarım faydalı olmuştur, tekrardan görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kaydol: RSS
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks